Mazda2 fejslift – usavršena šampionka lake konstrukcije

Mazda2 fejslift – usavršena šampionka lake konstrukcije

Mazda2 fejslift – usavršena šampionka lake konstrukcije

Udobnija, opremljenija, štedljivija i još više okrenuta očuvanju životne sredine, doterana Mazda2 sprovodi Mazdinu strategiju i u nižoj klasi, uz cilj da postane najbolji među modelima koji ne spadaju u premijum segment.

Kada je u ranu jesen 2007. predstavljena Mazda2 druge generacije, ona nije bila samo jednostavno usavršavanje prethodnog modela, već je napravila pravu malu revoluciju u segmentu gradskih automobila. Suprotno trendovima, prema kojima je svaki model nove generacije redovno postajao veći i teži od prethodnika, nova Mazda2 na svet je stigla nešto kraća i čak 100 kilograma lakša, a opet dovoljno prostrana za merila svoje klase. Mazdini dizajneri i konstruktori vodili su se tzv. ’gram-strategijom’, olakšavajući svaki deo karoserije, mehanike, opreme... Svaka verzija Mazde2 bila je lakša od jedne tone, dok su neki suparnici težili i 1.200 kilograma. Prednost male mase ogledala se u odličnim performansama, izrazito agilnom ponašanju u vožnji i vrlo niskoj potrošnji goriva. Kako ničim ne bi bila ugrožena sigurnost putnika, u izradi karoserijske strukture uveliko je korišćen skupi čelik visoke i ultravisoke čvrstoće, a potvrda dobro odrađenog posla došla je s maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testu.

Napore Mazdinih inženjera prepoznao je međunarodni žiri stručnjaka, dodelivši Mazdi2 u proleće 2008. titulu Svetskog automobila godine – veliko finale nakon brojnih pobeda na nacionalnim izborima. Tržište je reagovalo i pre toga, stvorivši za malu Mazdu redove čekanja u gotovo svakoj zemlji gde se prodavala. Zahvaljujući skladnom dizajnu, hvaljenim voznim osobinama i poverenju u japanski kvalitet, Mazda2 nametnula se kao primamljiva alternativa među gradskim automobilima.

Posle nešto više od tri godine stiglo je vreme za doterivanje, ali, s obzirom na uspeh prvobitnog koncepta, ovog puta nije bilo potrebe za revolucijom, već su samo dorađeni detalji tamo gde je bilo prostora za poboljšanja.

Kod eksterijera, uočljivi su nova prednja maska s naglašenijim petougaonim prorezom za vazduh, kao kod ostalih aktuelnih Mazdinih modela. Nov je i dizajn naplataka, a raspoložive su i dve nove boje. Veće promene vidljive su u unutrašnjosti: novi dizajn instrument-table, novi prekidači, redizajnirana ostava za stvari ispred suvozača, nove presvlake sedišta... Okruženje vozača sada deluje skuplje i finije, a većoj udobnosti doprinose i bolja zvučna izolacija i za nijansu mekše podešeno vešanje. Unapređeni su i pogonski agregati, koji sada zadovoljavaju strogu Euro V normu, a zahvaljujući pre svega novom proračunu menjača, prosečna potrošnja 1,3-litarskih benzinaca (sa 75 ili 84 KS) sada iznosi samo 5,1 l/100 km. Novost u ponudi je kombinacija 1,5-litarskog benzinca sa 102 KS i automatskog menjača, a isti motor s ručnim menjačem namenjen je raskošno opremljenoj sportskoj verziji GTA.

Ponuda počinje verzijom 1.3i CE Plus, koja za merila klase nudi netipično bogat osnovni paket: u okviru serijske opreme stoje ABS, šest vazdušnih jastuka, klima-uređaj, centralno daljinsko zaključavanje, električni podizači prednjih stakala, električno podesivi i preklopivi spoljni retrovizori sa grejanjem, kao i CD-radio i putni računar, između ostalog. Vrh ponude je već pomenuta Mazda2 1.5i GTA, koja osim veće snage i boljih performansi, u serijskoj opremi nudi grejanje prednjih sedišta, tempomat, senzore za kišu i svetlo, kao i sportski optički paket sa 16-colnim aluminijskim naplacima, aerodinamičkim pragovima i zadnjim krovnim spojlerom.

Sve Mazde2 od sada serijski stižu sa garancijom od 3 godina ili 100.000 km.

Mazda Srbija