Logotip Mazde kroz vreme

Logotip Mazde kroz vreme

Logotip Mazde kroz vreme

Evolucija logotipa prati razvoj brenda kroz vreme, odražavajući njegov duh i njegove tendencije u budućnosti. Za 90 godina postojanja, Mazdin brend prošao je kroz bogatu i fascinantnu evoluciju, a njen logotip je postao jedan od najpoznatijih u automobilskoj industriji.

Evolucija logotipa prati razvoj brenda kroz vreme, odražavajući njegov duh i njegove tendencije u budućnosti. Za 90 godina postojanja, Mazdin brend  prošao je kroz bogatu i fascinantnu evoluciju, a njen logotip je postao jedan od najpoznatijih u automobilskoj industriji.

1936.

Logotip Mazde iz 1936.Ovo je prvi zabeleženi Mazdin logotip iz 1936. godine, registrovan kao zaštitni znak Mazde u trenutku kada počela proizvodnja kamiona na tri točka. Ime Mazda potiče od Ahura Mazda, boga mudrosti, inteligencije i harmonije iz rane civilizacije zapadne Azije. Takođe, ovaj naziv je i prilagođena verzija imena Ðuđiro Macuda, osnivača Mazde.
 

Logotip Mazde iz 1936.Mazda je 1936. predstavila i ovaj simbol inspirisan grbom Mazdinog rodnog grada. Izražava snažnu vezu brenda i Hirošime, gde je i danas globalno sedište kompanije. Vrhovi u sredini logotipa formiraju trostruko “M” koje simbolizira Mazdu kao proizvođača („Mazda as a motor manufacturer“). Krila s obe strane predstavljaju Mazdinu agilnost, brzinu i sposobnost da doseže nove visine.
I korporativni logotip i logotip brenda predstavljeni su u isto vreme, ukazujući na to da Mazdini koreni leže u Hiroshimi. 

1959.

Logotip Mazde iz 1959.Predstavljanje ovog klasičnog “M” logotipa desilo se u isto vreme kad i predstavljanje Mazdinog putničkog automobila 1959. Prvi automobil s tim logotipom bio je Mazda R360 kupe sa nekoliko naprednih Mazdinih tehnologija – automobil koji je prekinuo s usvojenim pravilima ponašanja, objavljujući budućnost Mazdinih luksuznih automobila.





1975.

Logotip Mazde iz 1975.Ovaj bezvremenski logotip predstavljen je 1975. istovremeno s Mazdinim novim korporacijskim identitetom. Danas, 35 godina poslije, logotip je ostao nerazdvojni deo Mazdinog vizuelnog ideniteta.


1992.

Logotip Mazde iz 1992.
     
Ovaj logotip predstavljen je 1992. zajedno sa Mazdinim korporativnim logotipom iz 1975. Njegov oblik izražava veličinu krila, sunce i krug svetlosti. Iz njega se kasnije razvio Mazdin sadašnji logotip.




1997.

Logotip Mazde iz 1997.Ovaj logotip predstavljen je u junu 1997. Prikazuje Mazdino “M” dok izraženo “V” simbolizuje kako kompanija proteže svoja krila i kreće prema budućnosti. Predstavlja kreativnost, misiju i vitalnost i Mazdinu konstantnu težnju za rastom i napretkom. Ovaj utisak pojačan je 2000. uvođenjem Zoom-Zoom filozofije koja izražava “emociju kretanja”.

Mazdina namera bila je da ovaj logotip predstavlja simbol savršenosti, uspešnosti i da nudi svojevrsno obećanje kupcima širom sveta. Takođe, izražava Mazdinu predanost stvaranju  kvalitetnih proizvoda koji svojim vlasnicima nude zadovoljstvo u vožnji, uz različitost.




2008.

Logotip Mazde iz 2008.Mazda je 2008. predstavila novi globalni vizuelni identitet. Ne menjajući sam logotip, novi identitet  simbolizuje uspešan smer kompanije s evolucijom i inovacijom kao njenim ključnim vrednostima.

Novi vizuelni identitet uključuje novo "dinamično krilo" i Zoom-Zoom slova sada ukošena tako da izražavaju pokret i hrabru prirodu Mazda Motor Corporation.







Mazda Srbija