Lexus CT 200h

Lexus CT 200h

Lexus CT 200h

Toyotin premium brend predstavio je konačnu proizvodnu verziju modela CT 200h. Lexus CT 200h je prvi kompaktni hibridni Lexus sa petoro vrata.



Sa dizajnerske strane CT 200h neće doneti nikakvu revolucionarnu novinu, s obzirom da je reč o konzervativno dizajniranom automobilu koji u osnovi predstavlja evoluciju Lexusove filozofije L-finesse.

Enterijer, međutim, deluje znatno modernije od spoljašnjosti i pojedini detalji stvaraju high-tech utisak. Enterijer će svim putnicima ponuditi vrhunsku ergonomiju. Kokpit je dodatno prilagođen vozaču sa lako preglednim i informativnim okruženjem, udobnim sedištem, niskim položajem sedenja, širim upravljačem i sl.

Uz međuosovinsko rastojanje od 2600 mm CT 200h bi trebao da ponudi više prostora u unutrašnjosti od konkurencije, a zapremina prtljažnika od 375 odnosno 985 litara nakon preklapanja zadnje klupe je uporediva sa ostalim vozilima u klasi.

Proizvođač tvrdi da je ovaj novi premium kompakt jedan od najopremljenijih automobila u svojoj klasi kada je reč o sistemima aktivne i pasivne sigurnosti kao i zaštite pešaka. CT 200h je konstruisan kako bi ostvario maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testu sigurnosti.

U tome će mu pored napredne i čvrste konstrukcije pomoći Pre-Crash sigurnosni sistem sa adaptivnim tempomatom, osam vazdušnih jastuka uključujući i one za zaštitu kolena vozača i suvozača, prednja sedišta i nasloni za glavu sa podrškom za zaštitu od trzajnih povreda, elektronski kontrolisan sistem regenerativnog kočenja sa ugrađenim AMS-om, BAS-om, TRC-om i VSC-om.

CT 200h pokreće druga generacija već poznatog hibridnog pogonskog sistema pod nazivom Lexus Hybrid Drive, koji u ovoj verziji dolazi sa unapređenim elektronski kontrolisanim sistemom.

Benzinski motor 1.8 l raspolaže sa 99 KS, a elektromotor sa 82 KS. Benzinski motor raspolaže sa maksimalnim obrtnim momentom od 142 Nm, a elektromotor sa 207 Nm. Automobil će biti težak oko 1400 kg i uz CVT menjač će do 100 km/h ubrzavati za 10.3 sekunde i postizati maksimalnu brzinu od 180 km/h.

Proizvođač tvrdi da će se prosečna potrošnja ovog automobila kretati oko 3.8 litara na 100 km uz prosečnu emisiju CO2 od 87 g/km. Moguća je vožnja i samo na elektro pogon i to u dužini od 2 km i brzinom do 45 km/h.

Vozači će moći da izaberu između dva načina podešavanja ogibljenja, Dynamic i Relaxing kao i četiri načina rada pogonskog sistema, EV, Eco, Normal i Sport.

Proizvođač tvrdi da će troškovi održavanja ovog modela biti izuzetno niski, a spominje se i podatak da će biti čak i do 40% niži od direktnih konkurenata. Njegov pogonski sistem je konstruisan da dugo traje sa niskim troškovima održavanja.

CT 200h će proizvoditi Toyotina fabrika Kokura, prva namenjena isključivo proizvodnji hibridnih vozila. U Toyoti napominju da ovi pogoni zadovoljavaju najviše standarde izrade i u potpunosti su u skladu sa Lexusovim MUSTs propisima koji sadrže preko 500 različitih smernica za postizanje vrhunskog kvaliteta konačnog proizvoda.

Tehnički podaci:

Model CT 200h
Motor  
Radna zapremina, (litara/cm³) 1798
Konstrukcija motora 4-cilindrični benzinski
Maksimalna snaga KW 100
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 207 / 0
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 5
Menjač CVT menjač
Performanse  
Maksimalna brzina, (km/h) 180
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 10.3
Dimenzije i masa  
Dužina, (mm) 4320
Širina, (mm) 1765
Visina, (mm) 1430
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2600
Zapremina prtljažnika (l) 375 / 985
Zapremina rezervoara (l) 45
Masa praznog vozila (kg) 1370 - 1465
Potrošnja goriva  
U gradu, (l/100km) -
Na otvorenom putu, (l/100km) -
Kombinovano, (l/100km) 3.8
Vrsta goriva Bezolovni benzin

R. N. - Auto Portal