Polovna Lancia "Delta" treće generacije

Polovna Lancia "Delta" treće generacije

Polovna Lancia "Delta" treće generacije

Zaljubljenici u italijanski stil pored očiglednog izbora kao što je Alfa Romeo često se odluče i za Lancia modele. Jedan od popularnijih na domaćem tržištu polovnih automobila jeste "Delta" koji je trenutno u svojoj trećoj generaciji.

Baziran na istoj platformi kao i Fiat "Bravo" italijanski Lancia "Delta" model treće generacije u prodaji se pojavio 2008. i odmah je dobila pozitivne kritike. Dizajn je neobičan ali veoma privlačan, na Euro NCAP testu koji je obavljen 2008. dobila je maksimalnih pet zvezdica. Redizajnirana verzija pojavila se 2011. a pre dve godine se prestalo sa proizvodnjom. Kod nas je itekako popularna sada jer je cena dovoljno pala da je mogu priuštiti ovdašnji kupci.

Što se tiče enterijera odrađen je veoma kvalitetno, upotrebljeni su izdržljivi materijali koji i nakon 150 000 pređenih kilometara ne pokazuju veće znake habanja. Prostora ima dovoljno za vozača i suvozača kao i za odrasle putnike na zadnjoj klupi. Elektronski sistemi obezbeđuju dodatnu stabilnost na putu. Tu pre svega mislimo na aktivno oslanjanje (kompjuter sam bira podešavanja amortizera u zavisnosti od uslova na putu).

Kada pričamo o agregatima oni su delo Fiat kompanija a kupcima se nude benzinci zapremine 1.4 litara sa 120 konja snage i bi-turbo zapremine 1.8 litara sa 200 konja snage. Od dizelaša "Delta" ima agregate zapremine 1.6, 1.9 i 2.0 litara koji daju snagu od 120 do 190 konja. Primera radi, dvolitarski dizelaš sa 165 konjskih snaga ima maksimalni obrtni momenat od 360Nm koji je dostupan pri 1 750 obrtaja motora, od 0 do 100 na sat ubrzava za 8.5 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 215km/h. Kombinovana potrošnja je zadovoljavajućih 6.5 litara obzirom da se radi o tako snažnom agregatu.

U zavisnosti od odabranog paketa opreme unutar kabine će vas čekati kožna sedišta, enterijer u dve boje kao i panorama krov. Prtljažnik ima zapreminu od 390 litara odnosno 1 190 kada se obori zadnja klupa. Od kvarova vlasnici retko prijavljuju nešto osim onih koji voze dizel varijante kod kojih postoji ugrađen (DPF) filter čestica; ukoliko se taj filter zapuši njegova zamena će vas skupo izađi, skoro 2 000 evra. Nasuprot verovanju da je sistem oslanjanja previše mek za naše puteve veoma mali broj vozača se javljao servisu zbog ovog problema.

Jedina "zamerka" ovom modelu može biti nešto veća cena rezervnih delova ali kako su prilično pouzdano ne bi trebalo ni da bude preke potrebe za njima ukoliko se odabere primerak koji je redovno održavan. Cena na tržištu polovnih automobila kreće se oko 7 000 evra za benzinske odnosno oko 8 000 evra za dizel varijante.