Kia Quoris

Kia Quoris

Kia Quoris

Kijina nova luksuzna limuzina (od maja se prodaje u Južnoj Koreji pod imenom K9) će se na ostalim tržištima zvati Quoris, a očekujemo je krajem godine.

 
Ime proizlazi iz engleskih reči ‘core’ i ‘quality’, što bi trebalo predstavljati kombinaciju čvrstoće, luksuza i visoke tehnologije. Novi model predstavlja širok izbor novih tehnologija, koje kod Kije još nismo videli.
 
Quoris pri željenoj brzini može održavati određenu sigurnu razdaljinu do vozila pozadi, a čak se može, ukoliko je to potrebno, i automatski sasvim zaustaviti. Quoris takođe može, zahvaljujući upotrebi inovativnih zvučnih i vizuelnih upozorenja i vibriranjem upravljačkog obruča, vozača upozoriti na približavanje eventualne opasnosti.
 
 
Limuzina ima po tvrdnjama Kijinih inženjera izvanredne sposobnosti praćenja i uočavanja promena u saobraćaju, jer neprestano prima i obrađuje informacije potrebne za nesmetano besprekorno delovanje ovakvog vrhunskog automobila.
 
 
Kia u Quorisu po prvi put predstavlja radarski tempomat (Advanced Smart Cruise Control ASCC). Ugrađen u desni deo prednjeg branika, radarski sistem neprestano prati cestu ispred sebe, do maksimalne razdaljine 174 metra. Vozač može vrlo jednostavno upotrebom prekidača na upravljačkom obruču podesiti razdaljinu izborom jedne od 4 opcije (52, 40, 32 ili 25 metara kod brzine 90 km/h).
 
 
Quoris se može i automatski zaustaviti. Ako je zaustavljanje kraće od 3 sekunde i saobraćaj se nastavlja odvijati nesmetano, Quoris automatski nastavlja vožnju. Ako je zaustavljanje duže od 3 sekunde, vozač mora ručno upaliti motor.
 
Sistem detekcije mrtvog ugla (Blind Spot Detection - BSD) sadrži dva radara smeštena na spoljašnjim ivicama zadnjeg branika. Svaki od njih je sposoban registrovati objekte udaljene do 70 metara iza vozila i 4 metra sa svake strane.
 
 
BSD sistem se aktivira kod brzina većih od 30 km/h, kada vozača upozorava da vozilo dolazi u područje mrtvog ugla – područje veliko približno 4 metra sa svake strane Quorisa i udaljeno više od 6 metara od zadnjeg branika. U odnosu na postojeće BSD sisteme Quorisov radarski BSD sistem može se pohvaliti dužom razdaljinom registrovanja, koja se koristi i kod sistema za upozoravanje od promene vozne trake (Lane Change Assistance - LCA), pošto sistem LCA vozača
između ostalog upozorava i na vozila iza njega.
 
 
Ako sistem proceni da bi se sudar mogao dogoditi u manje od 4.5 sekunda se upozorenje u obliku trougla pojavljuje na levom ili desnom bočnom ogledalu (u zavisnosti od strane sa koje dolazi vozilo) i na ekranu na vetrobranskom staklu. Ako se vozač uprkos tome ne odazove, sledi zvučno upozorenje, a u slučaju da vozač i dalje ne reaguje sledi vibriranje upravljačkog obruča. Vozač, naravno, ima mogućnost deaktiviranja navedenih sistema.
 
 
4 kamere smeštene oko Quorisa čine sistem praćenja (Around View Monitor - AVM), koji nudi maksimalni komfor i bezbednost kod parkiranja i manevrisanja kod niskih brzina.
 
Za razliku od većine sistema konkurentskih modela, koji nude pregled događanja oko vozila do 270 stepeni, Quorisov sistem nudi pregled do 360 stepeni u čak osam različitih načina gledanja, a to se prikazuje na velikom ekranu. Sistem se automatski gasi kod brzina većih od 20 km/h.
 
Kia