Kako automobilske igrice postaju ultra-realistične?

Kako automobilske igrice postaju ultra-realistične?

Kako automobilske igrice postaju ultra-realistične?

Industrija video-igrica vredi milijarde dolara. Jedna od najuspešnijih firmi u pomenutoj branši je "Codemasters" koji pokušavaju da igrice koje se tiču automobila i trkanja učine što je moguće realističnim.

Većina zaljubljenika u automobile sanja o tome da sedne za volan i pod punim gasom provoza neki od svojih omiljenih modela, bilo na trkačkoj, reli i nekoj trećoj stazi. Kako će tu privilegiju tokom života imati samo šačica odabranih za one ostale ostaju video-igrice kao što su "Gran Turismo", "Colin McRae Rally", "Forza" i mnoge druge.



Počeci automobilskih igrica su bili skromni, ograničeni tastaturama koje ne daju veliku slobodu u upravljanju. Kada su se pojavili volani to je bila prava revolucija a sada je glavni akcenat na razvijanju što boljeg dizajna, na unapređenju dinamike automobila, na što preciznijoj i detaljnijoj izradi mapa a uz sve to moraju ići i odgovarajući zvučni efekti.



Dizajn - kako bi automobili koji se nude igračima bilo do najsitnijih detalja slični onima koje voze pravi vozači pravi se gomila slika, kako spošaljnosti tako i unutrašnjosti automobila. Dizajniranje jednog automobila traje oko 45 dana a koji će model ući u igricu a koji ne zavisi najviše od dogovora koji firma koja kreira igricu uspe da napravi sa proizvođačem tog modela.

Dinamika automobila - kako bi igrica bila što bliža realnosti automobili moraju ne samo da izgledaju savršeno već i da se tokom vožnje ponašaju na način na koji bi se ponašali i da ste zaista za volanom. U  obzir se uzima oko 400 parametara, od osnovnih kao što su podloga na kojoj se vozi, vešanje automobil, gume, snaga motora, stanje automobila, težina koju vuče, brzina menjača i tome slično...

Staze - naravno da je svakome vozaču san da se provoza kroz Nirburgring, da juri niz Moncu ili uske ulice Monte Karla. Zato je važno da se ove staze nađi i unutar same igrice jer ko bi voleo da vozi ulicama nekom malog nikome poznatog grada. Za precizno mapiranje potrebno je napraviti osam fotografija na svakih 20 metara staze a koja će se i naći u igrici još jednom je stvar uspeha ili neuspeha pregovora kompanija koje polažu pravu na određenu stazu i firme koja igricu kreira.

Audio - kakav bi to osećaj igranja bio kada ne biste čuli glasan zvuk vašeg motora? Svaki automobil ima karakterističan zvuk pa se zato snima na stotine zvukova ubrzanja, kočenja i turiranja. Naravno bitni su i zvukovi koji dolaze sa strane jako su bitni za realni doživljaj.