Većina zaljubljenika u automobile sanja o tome da sedne za volan i pod punim gasom provoza neki od svojih omiljenih modela, bilo na trkačkoj, reli i nekoj trećoj stazi. Kako će tu privilegiju tokom života imati samo šačica odabranih za one ostale ostaju video-igrice kao što su "Gran Turismo", "Colin McRae Rally", "Forza" i mnoge druge.
Počeci automobilskih igrica su bili skromni, ograničeni
tastaturama koje ne daju veliku slobodu u upravljanju. Kada su se
pojavili volani to je bila prava revolucija a sada je glavni
akcenat na razvijanju što boljeg dizajna, na
unapređenju dinamike automobila, na što
preciznijoj i detaljnijoj izradi mapa a uz sve
to moraju ići i odgovarajući zvučni efekti.
Dizajn - kako bi automobili koji se nude
igračima bilo do najsitnijih detalja slični onima koje voze pravi
vozači pravi se gomila slika, kako spošaljnosti tako i
unutrašnjosti automobila. Dizajniranje jednog automobila traje
oko 45 dana a koji će model ući u igricu a koji ne zavisi najviše
od dogovora koji firma koja kreira igricu uspe da napravi sa
proizvođačem tog modela.
Dinamika automobila - kako bi igrica bila što
bliža realnosti automobili moraju ne samo da izgledaju savršeno
već i da se tokom vožnje ponašaju na način na koji bi se ponašali
i da ste zaista za volanom. U obzir se uzima oko 400
parametara, od osnovnih kao što su podloga na kojoj se vozi,
vešanje automobil, gume, snaga motora, stanje automobila, težina
koju vuče, brzina menjača i tome slično...
Staze - naravno da je svakome vozaču san da se
provoza kroz Nirburgring, da juri niz Moncu ili uske ulice Monte
Karla. Zato je važno da se ove staze nađi i unutar same igrice
jer ko bi voleo da vozi ulicama nekom malog nikome poznatog
grada. Za precizno mapiranje potrebno je napraviti osam
fotografija na svakih 20 metara staze a koja će se i naći u
igrici još jednom je stvar uspeha ili neuspeha pregovora
kompanija koje polažu pravu na određenu stazu i firme koja igricu
kreira.
Audio - kakav bi to osećaj igranja bio kada ne
biste čuli glasan zvuk vašeg motora? Svaki automobil ima
karakterističan zvuk pa se zato snima na stotine zvukova
ubrzanja, kočenja i turiranja. Naravno bitni su i zvukovi koji
dolaze sa strane jako su bitni za realni doživljaj.