Honda "Accord", odlazeća sportska limuzina

Honda "Accord", odlazeća sportska limuzina

Honda "Accord", odlazeća sportska limuzina

Nemačka vozila dominiraju našim drumovima ali nakon njih najviše ima automobila iz Japana. Sportska limuzina koju nam donosi "Honda" popularna je kod više različitih generacija vozača i to sa dobrim razlogom.

Godine 1981. "Honda" je u Evropu donela svoju limuzinu pod nazivom "Accord". U našoj zemlji su automobili ovog proizvođača dobili na popularnosti 2005. kada smo dobili zvaničnog uvoznika. Trenutno je pomenuta limuzina u svojoj osmoj generaciji, po svoj prilici poslednjoj. Pre pet godina došla je restilizovana verzija (od 2009. dobili smo i sportsku, "S type" varijantu). Naravno da je najjači adut ove sportske limuzine njen vanvremenski dizajn. Verovatno je zato preko 1 200 primeraka prodato kod nas. Evo kako se "drže" polovni primerci.
Kao što smo rekli o dizajnu ne treba trošiti reči, retki su oni kojima se ova limuzina ne dopada. Stoga ćemo odmah preći na agregate. Svakako najpopularniji i našim kupcima najisplativiji je dvolitarski benzinac sa 156 konjskih snaga koji nije previše štedljiv, u proseku troši oko 7.9 litara, ali se pokazao kao veoma pouzdan. Tu su i benzinac zapremine 2.4 litara i dizelaš zapremine 2.2 litra ali su iz poznatih razloga (skupa registracija) retki na našem tržištu.
Što se tiče održavanja "Accord" nije previše zahtevan. Ako se ne preskaču obavezni mali i veliki servisi problema neće biti. Jedino se može zameriti na kočnicama koje imaju nešto kraći vek trajanja i potrebno ih je menjati na svakih 20 000 kilometara ali i to u mnogome zavisi od stila vožnje. Inače cena održavanja po pređenom kilometru je 2.8 dinara.
Što se ugođaja u vožnji tiče na udobnost i kvalitet materijala u kabini naravno nema zamerki, sve je na vrhunskom nivou, a na zadnjoj klupi se mogu udobno voziti i visoki putnici. Prtljažnik ima zapreminu od velikih 465/1 250 litara, zamerke idu na smanjenu preglednost pri vožnji unazad, zbog nešto manjeg zadnjeg vetrobrana, ali se to rešava parking-senzorima. U gradskoj vožnji nešto je teže manevrisati gradom zbog velikog prečnika zaokreta od 11.7 metara.
Kada je bezbednost u pitanju Honda "Accord" se na Euro NCAP kreš-testu pojavila 2009. i tada je dobila maksimalnih pet zvezdica. Kada je dodatna oprema u pitanju valja samo pomenuti da najslabiji paket ima digitalni klima-uređaj, CD radio, vazdušne jastuke, ABS i EDB.