Golf R32

Golf R32

Golf R32

Rukovodstvo Folksvagena nije moglo dugo da trpi da kompakt neke druge fabrike bude najsnažniji u klasi. I to snažniji od golfa GTI. I još da to bude najveći konkurent, opel astra. Nešto više od šest meseci po predstavljanju astre OPC sa 240 KS, poznati su prvi službeni podaci i fotografije nove generacije golfa R32. Najsnažniji narodni kompakt sada ima 250 KS snažan V6 benzinac zapremine 3,2 litra. Imidžu automobila koji je pre nekoliko decenija stvorio GTI klasu nije potrebna reklama.



Konstruktori su se samo potrudili da na R32 primene nekoliko rešenja koje ne nudi konkurencija. Automatski sekvencijalni menjač DSG sa dve spojnice brže menja stepene prenosa od svakog vozača. Poznati Folksvagenov pogon na sve točkove fourmoušn je primenjen kako bi prenos snage na podlogu bio što optimalniji bez obzira na vremenske uslove. Oslanjanje točkova je spušteno za dodatnih 20 milimetara a serijska oprema su aluminijumski točkovi od 18 inča sa čak 20 krakova, kako bi i vizuelno impresionirali posmatrača. Vrhunsku kočnu silu obezbeđuju diskovi prečnika 345 mm napred, i 310 mm pozadi. Ulepšavanje su doživela i kočiona klješta koja su obojena u plavu (rejsing) nijansu.

Iako su serijski montirani pneumatici za brzine do 300 km/h, maksimalna je ograničena na 250 km/h. Ubrzanje je, ipak, važnija karakteristika, a tu je golf R32 trenutno bez premca u klasi. Do stotke mu je potrebno samo 6,2 sekunde. Cena osnovne verzije u Nemačkoj biće 32.000 evra. Malo ili mnogo za narodni sportski kompakt?