Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Novi Focus ST će isporučiti jedinstven spoj vrhunskih performansi, upravljivosti, prefinjenosti i stila u više od 40 država širom sveta, kao prvi Fordov svetski automobil visokih performansi.

Novi Focus ST će isporučiti jedinstven spoj vrhunskih performansi, upravljivosti, prefinjenosti i stila u više od 40 država širom sveta, kao prvi Fordov svetski automobil visokih performansi.

Opremljen 2.0-litarskim EcoBoost turbo motorom sa 250 KS, novi Focus ST bi trebalo da postigne ubrzanje od 0 do 100 km/h u 6.5 sekundi i maksimalnu brzinu od 248 km/h. Ove beskompromisne performanse su dopunjene unapređenom dinamičnošću i širokim spektrom opreme koja pomaže vozaču.

EcoBoost štedljiv motor takođe znači da se očekuje da Focus ST „okrene“ 100 km sa 7.2 l goriva uz emisiju CO2 od 169 g/km; 20 odsto poboljšanja u odnosu na prethodni evropski Focus ST.

ST (Sport Technologies) oznaka je prvi put predstavljena u Evropi 1997. i bila je rezervisana za sportski podešene varijante ključnih Fordovih modela. Klijenti koji su stekli ove automobile cene jedinstven Ford ST bedž – oznaku za ravnotežu visokih performansi u realnom svetu praktičnosti i prefinjenosti.

Novi Focus ST pokreće verzija 2.0-litarskog EcoBoost Fordovog motora sa 250 KS koji isporučuje snagu kao veća pogonska jedinica, ali sa ekonomičnom potrošnjom goriva manjeg motora. To se postiže kombinacijom visokog pritiska direktnog ubrizgavanja, turbo punjačem niske inercije, varijabilnim vremenom otvarvanja ventila (Variable Cam Timing - Ti-VCT), kao i redizajniranim usisnim i izduvnim sistema i jedinstvenom kalibracijom.

Očekuje se da sve to pomogne da ST postigne ubrzanje 0-100 km/h za 6.5 sekundi i maksimalnu brzinu od 248 km/h. Takođe se očekuje da sa 7.2 litra „okrene“ 100 km, uz emisiju CO2 od 169 g/km. To predstavlja poboljšanje od 20 odsto u emisiji CO2 i potrošnji goriva u odnosu na prethodni evropski Focus ST. Motor takođe nudi snažan nivo obrtnog momenta u širokom rasponu, sa ravnom krivom čiji je vrhunac na 360 Nm.

Zahvaljujući specijalno prilagođenoj transmisiji, šestostepeni manuelni menjač u Focusu ST proizvodi maksimalni efekat iz svake promene stepena prenosa. Šesta „brzina“ pomaže vozaču da postigne odličnu ekonomičnost na dužim relacijama.

Izduvni sistem, sa jedinstvenom dvostrukom šestougaonom centralnom izduvnom cevi, takođe je podešen da pruži pravi zvuk u pravo vreme, rafinisano na nižim broju obrtaja i odlučno - sa poznatim promuklim "glasom" - kada rastu obrtaji.

Novi sportski sistem za upravljanje sa varijabilnom promenom odnosa u letvi upravljača smanjuje osetljivost prilikom vožnje na pravoj liniji i povećava osetljivost kada je vozilo u krivinama. Točak upravljača se može uključiti u režim sa skoro punom blokadom, bez potrebe da ga pomera vozač, kada je, recimo, potrebno da ukloni ruku da bi promenio poziciju, obezbeđujući istovremeno veću kontrolu kroz tesne zavoje i serpentine.

Elektronska servo asistencija u upravljačkom sistemu (Electronic Power Assisted Steering - EPAS) je specijalno kalibrisana za novog Focusa ST, detektuje i beleži brojeve obrtnog momenta koristeći agresivniju verziju Fordovog sistema Torque Steer Compensation -TSC. Elektronski program za kontrolu stabilnosti (ESP) nudi tri različita režima rada- vozači mogu da uključe ESP sa podešenim programom koji se može pronaći u svim verzijama Focusa; smanjenom ili funkcijom sa više klizanja, koja onemogućava kontrolu prijanjanja i ESP aktivira samo kada je apsolutno neophodno i, konačno, ESP se može isključiti u potpunosti.

Novi Focus ST takođe ima sistem posebne kontrole oslanjanja Torque Control Vectoring-TVC, koji se uključuje kada je neki od unutrašnjih točkova u poziciji podupravljanja. Sistem Cornering Under Steer Control-CUSC uključuje se da bi obuzdao vozilo prilikom skretanja sa pravca, pre aktivacije ESP-a, kako u uslovima povećane tako i smanjene snage.

Podešavanje oslanjanja novog Focusa ST upotpunjuje napredne funkcije upravljačkog programa pomoći i specijalno je razvijeno za Goodyear Eagle pneumatike. Preciznost skretanja je povećana uvođenjem unapređenih amortizera i opruga, a sve zajedno snižava donji postroj („šasiju“) za 10 mm u poređenju sa drugim Focus modelima.

Novi Focus ST će biti dostupan u „formatu“ hečbeka sa petoro vrata, dok evropska tržišta takođe dobijaju i karavan varijantu. U obe verzije je prisutna mišićavost dodata kinetičkom dizajnu standardnog Focusa.

Focus ST se sada može naručiti u Evropi, krajem leta će biti lansiran u Severnoj Americi, a do kraja godine će biti u prodaji na odabranim tržištima u ostalim delovima sveta.

Još fotografija novog modela, pogledajte u galeriji Ford Focus ST