Citroen zabeležio sedmu uzastopnu pobedu u Argentini

Citroen zabeležio sedmu uzastopnu pobedu u Argentini

Citroen zabeležio sedmu uzastopnu pobedu u Argentini

Rally Argentina 2011 obeležilo je nekoliko preokreta, i na kraju je slavila posada Sebastien Loeb i Daniel Elena.

Sedmostruki reli šampioni sveta, preuzeli su vođstvo na poslednjem brzinskom ispitu, nakon što su dobili vremensku kaznu od 1 minut, prvog dana takmičenja. Uprkos prevrtanju na najdužem brzinskom ispitu Argentina relija, posada Sebastien Ogier i Julien Ingrassia zabeležila je treće mesto na podijumu. Citroën je ovim nastavio seriju pobeda u Južnoj Americi, koju je započeo 2004. godine.

Poslednji dan Rally Argentina 2011, obeležio je najduži brzinski ispit - Aschochinga - Aqua de Oro - 48.21 km. Takmičari su se već u 05:00h uputilu u servisni park Villa Carlos Paz, nakon čega su morali savladati najduži brzinski ispit od početka sezone. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia bili su prvi na stazi, a njihov cilj je bio da sačuvaju prednost od 43,7 sekundi. Mađutim, na poslednjem kilometru brzinskog ispita, njihov Citroën DS3 WRC se prevrnuo preko krova! "Glupu grešku" priznao je Ogier na kraju takmičenja "Sve smo morali da učinimo, da pobedimo na ovom takmičenju. U radaru smo imali posebno označenu ovu krivinu, ali završili smo prevrtanjem preko krova. Bili smo spremni za restart, ali automobil je bio oštećen. Bio je oštećen upravljački sistem, izgubili smo vetrobransko staklo i zadnji spojler." - istakao je Ogier. Sebastien Loeb i Daniel Elena, pred najduži brzinski ispit, nalazili su se na trećoj poziciji, samo 4 sekunde iza konkurenta Mikke Hirvonena. "Bilo je maglovito, i izuzetno neravno. Na prvom merenju vremena, nismo bili sjajni, ali morali smo da idemo "gas do daske", da bismo bili ispred njega.” Pobednik pet poslednjih izdanja relija Argentina, pobedio je na najdužem brzinskom ispitu, i stigao do druge pozicije u generalnom plasmanu.

Do kraja relija ostalo je tri brzinska ispita ukuopne dužine oko 11 kilometara, a Sebastien Ogier je pokušavao da odbrani vodeću poziciju. Pre starta Power Stage-a, on je imao samo 3,3 sekunde prednosti u odnosu na Loeba i samo 5,7 s u odnosu na Hirvonena. "Bilo je zaista teško. U poslednjoj fazi, osetio sam da točak neće izdržati. Bez pomći servo upravljanja, automobil je postao mnogo težak za vožnju." - izjavio je Ogier. I dok su Loeb i Hirvonen, iskoristili probleme Ogiera, on je bio zadovoljan i osvojenim bodovima za treće mesto: "To je manje "zlo" za tim. Nismo izgubili previše poena u konkurenciji proizvođača. Sa druge strane, to nije dobar rezultat za osvajanje šampionske titule u konkurenciji vozača. Ja sam zaista vrlo razočaran."

Loeb je do samog kraja relija, bio u pravom "režimu napada", i na kraju je uspeo da preuzme vodeću poziciju od svog timskog kolege. Na kraju relija, Loeb je imao prednost od 2,4 sekunde ispred Hirvonena, koji je, takođe, u plasmanu prestigao Ogiera. "Posle penalizacije u petak, nisam razmišljao o pobedi. Vozili smo na limitu, kako bismo se borili sa vozačima u vrhu. Još jednom, ishod je odlučila veoma mala razlika. Čini se da je reli Argentina moje srećno "lovište"." - izjavio je pobednik relija Argentina 2011, Sebastien Loeb.

Rally Argentina 2011 - generalni plasman:

1. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC 4h03m 56.9s
2. M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2.4s
3. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC +7.3s
4. P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +32.6s
5. M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +5m 16.8s
6. F. Villagra / J. Perez Companc Ford Fiesta RS WRC +6m 48.5s
7. JM. Latvala / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +11m 34.5s
8. M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +13m .32.7s
9. H. Paddon / J. Kennard Subaru Impreza +25m 43.8s
10. P. Flodin / M. Andersson Subaru Impreza +33.m 34.1s

Vitro Group