Citroën DS3 WRC stigao do rekordne dvostruke WRC pobede

Citroën DS3 WRC stigao do rekordne dvostruke WRC pobede

Citroën DS3 WRC stigao do rekordne dvostruke WRC pobede

U Grčkoj su Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën DS3 WRC) zabeležili svoju petu pobedu u Svetskom reli šampionatu, posle veoma uzbudljivog duela sa svojim timskim kolegama Sebastienom Loebom i Danielnom Elenom.

U Grčkoj su Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën DS3 WRC) zabeležili svoju petu pobedu u Svetskom reli šampionatu, posle veoma uzbudljivog duela sa svojim timskim kolegama Sebastienom Loebom i Danielnom Elenom. Ovaj rezultat, za Citroën znači 22. dvostruku pobedu u Svetskom reli šampionatu, što je novi rekord (Lancia je bila vlasnik dosadašnjeg rekorda, sa 21 double pobedom u WRC-u). Zanimljivo je da su Loeb i Elena, drugim mestom na Acropolis Rally 2011, osvojili svoj jubilarni, 100. podijum u Svetskom reli šampionatu, čime su povećali svoje vođstvo u generalnom plasmanu vozača. Citroën Total World Rally Team, takođe, je povećao svoju prednost u plasmanu proizvođača.

Posle dva naporna dugačka dana, poslednji dan relija Acropolis 2011, bio je kao finalni sprint od samo 65 kilometara. Ali, zbog dva prolaska brzinskim ispitom “Aghii Theodori” (19.42 km), koji je veoma često odlučivao ishod takmičenja, posade su morale ostati maksimalno skoncentrisane. Sebastien Loeb, koji je u finalni dan ušao kao vodeći, sa 2,2 sekunde prednosti u odnosu na Sebastiena Ogiera, bio je hendikepiran zbog fenomena "čistača staze", i znao je da će biti teško boriti se za pobedu. Već u prvom prolasku brzinskim ispitom “Aghii Theodori” (BI 14), Sebastien Ogier je sedmostrukom reli šampionu sveta preoteo vodeću poziciju, za samo jednu "desetinku". Ali, Loeb je već na sledećem brzinskom ispitu (New Pissia - 11,37 km), uzvratio udarac, i ponovo bio na vodećoj poziciji, sa samo 0,1 s prednosti!

"Seb je bio veoma brz, i nismo uspeli da ga "dobijemo" sa većom prednošću. Mislio sam da će čišćenje staze, igrati važniju ulogu ovog jutra. Možda ja nisam išao dovoljno brzo, i nisam "pritiskao" koliko je trebalo. Moraću da pojačam tempo, i napravim veću razliku tokom drugog prolaska." - izjavio je Sebastien Ogier.

Iako je Loeb istakao da je savršeno odvozio brzinski ispit “Aghii Theodori 2”, Ogier je uspeo na ovom "brzincu" da bude brži od njega za čak 6,2 sekunde. Time se Ogier vratio na vodeću poziciju, i napravio prednost koja će kasnije biti nedostižna na brzinskom ispitu “New Pissia 2”, na kojem je Ogier povećao svoju prednost na 10,5 sekundi. Završni “Power Stage”, dužine 4 kilometra, ništa nije promenio, a osvojio ga je opet Ogier, sa prednošću od 9 hiljaditih delova sekunde ispred Loeba! To znači da su piloti tima  Citroën, čak i na Power Stage-u, postigli 2+3 poena.

Ogier je stigao do svoje treće pobede ove sezone: "Ovaj savršen rezultat, nagrađen sa 28 poena, čini da naša očekivanja u šampionatu budu veoma dobra. Zaista želim da se zahvalim celom timu za dve stvari. Prva je to što smo Seb i ja imali iste šanse u borbi za pobedu, i što sam pobedom opravdao poverenje. Drugo, moram da naglasim pouzdanost DS3 WRC, koji nije imao problema tokom tri naporna dana takmičenja."

"Ova dvostruka pobeda, koju smo osvojili u omiljenom "lovištu" naših rivala, fantastičan je rezultat za Citroën." - rezimira Olivier Quesnel, šef tima Citroën Racing. "Veoma sam srećan zbog naša dva vozača, koji su osvojili dragocene bodove u svetskom prvenstvu. Sa šest pobeda na sedam takmičenja ove godine, možemo biti veoma ponosni na naš prvi deo sezone."

Acropolis Rally 2011 - generalni plasman:
1. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC 4h04M 44.3s
2. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC +10.5s
3. M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +13.4s

FIA WRC 2011 (7/13) - konkurencija vozača:
1. Sebastien Loeb 146 bodova
2. Mikko Hirvonen 129 bodova
3. Sebastien Ogier 124 boda

FIA WRC 2011 (7/13) - konkurencija timova:
1. Citroën Total WRT 250
2. Ford Abu Dhabi WRT 195
3. M-Sport Stobart WRT 87

VITRO GROUP