Chevrolet predstavlja novi Spark

Chevrolet predstavlja novi Spark

Chevrolet predstavlja novi Spark

Novi Spark je stvoren kako bi zadovoljio sve veću potražnju za malim automobilima i najverovatnije će se svideti kupcima iz celog sveta.

Novi Spark je stvoren kako bi zadovoljio sve veću potražnju za malim automobilima i najverovatnije će se svideti kupcima iz celog sveta, od Azije do Evrope, Afrike, Australije i Amerike.

Kada Spark zablista u Chevroletovim prodajnim salonima u Evropi u prvoj četvrtini 2010. godine, nadmašiće očekivanja mnogih kupaca malih automobila. Od samog početka Spark je dizajniran i konstruisan da bude moderan i ekspresivan, ali da istovremeno nudi puno prostora i praktičnosti. Nema puno tako malih automobila koji nude prednosti petoro vrata, pet sedišta i pristojno veliki prtljažni prostor.

"Spark je automobil za čijim će se jedinstvenim dizajnom svi okretati", rekao je predsednik i izvršni direktor Chevroleta Europe Wayne Brannon. "Mislimo da će svojom funkcionalnošću i dinamičkim mogućnostima vožnje i upravljanja razveseliti mnoge vozače. Nudi izuzetnu ekonomičnost i upravljivost." Osnovna cena Sparka sa motorom 1.0 (66 KM) poćinje već od 7.240 EUR.

Veliki deo Sparkove privlačnosti počiva na njegovom stilu

"Od početka smo hteli da napravimo revoluciju u veličini i dizajnu", objašnjava Taewan Kim, glavni dizajner i potpredsednik dizajna u GM DAT-u (GM Daewoo Auto & Technology Co.). "Umesto uobičajenog pristupa ’malen i sladak’ želeli smo da Spark bude malo agresivniji. Morao je da izgleda savršeno iz svih uglova i da bude uzbudljiv."

Sparkova spoljašnjost odražava stav "točkovi van, telo unutra". Njegovu liniju krova koja se proteže u jednom luku naglašavaju snažne i čiste bočne stranice, lišene bilo kakvih dodataka. Ukupan izgled je elegantan, smeo i nesumnjivo više u skladu sa tržišnim trendovima od većeg dela direktne konkurencije. Preciznost i pažnja posvećena detaljima nije rezervisana samo za spoljašnjii deo vozila – Sparkova kabina je sama po sebi pravo dizajnersko umetničko delo koje krasi izvanredan kvalitet izrade. Chevroletovi kupci uživaće u udobnosti, prostranosti i kontrolama koje je lako koristiti, a sve upakovano u jedinstven stil u ovom segmentu.

U fokusu kabine je tabla sa instrumentima kao kod motocikla, koja je smeštena na vrhu upravljačkog stuba i pruža vozaču sve važne informacije u kompaktnom obliku koji je istovremeno lako čitljiv. Tu je analogni brzinomer uz koji je smešten digitalni tahometar, baš kao na motoru. Sve kontrole imaju ledeno-plavo pozadinsko osvetljenje kada su upaljena prednja svetla, što je još jedna ilustracija Sparkove sposobnosti da pomiri zabavnost i funkcionalnost. Multimedijske mogućnosti su uglavnom date na izbor samim kupcima Sparka koji sada mogu da uživaju u svojim omiljenim pesmama na radiju, CD-u ili MP3 obliku ili uključivanjem nekih od muzičara preko USB ili Aux-in utičnica. U pravom Chevroletovom stilu, konkavna linija kokpita odražava se i u putničkom delu vozila.

Ali nije da se samo zbog modernog stila Spark u gradu oseća kao kod kuće. Sparkova veličina i upravljivost kao stvoreni su za urbani život. Chevroletov novi mini dolazi u kompaktnom pakovanju: dugačak je samo 3.640 mm, a širok 1.597, pa se lako može zavući u uska mesta za parkiranje kakva su još jedino preostala u velikom gradu. Ima naprednu dinamiku i vrlo responzivan upravljač, u čijem središtu je vrlo krut integrisan karoserijski okvir, stvoren kako bi pomogao u dinamičkim performansama automobila i dao vozaču dodatni osećaj stabilnosti, čvrstoće i kontrole nad vozilom.

"Razvili smo Spark sa ciljem da damo kupcima više automobilskog kvaliteta za njihov novac", rekao je glavni inženjer Jack Keaton. "Ponosni smo na visoke standarde završne obrade koje smo postigli. Spark je izvrsno opremljen sigurnosnim tehnologijama i, što je još važnije, izuzetno je upravljiv i zabavan za vožnju." Ocenjujemo, da bi najbolji prodajni model Spark 1.0 (66 KM) sa centralnim zaključavanjem i klima uređajem, bio već od 8520 EUR.

Vešanje sledi tradicionalnu i istovremeno vrlo efikasnu klauzulu: prednje je tipa McPherson, a složena polukruta zadnja torzijska osovina – kombinacija koja omogućuje neutralne, predvidljive karakteristike upravljanja. Istovremeno je podesiv prilikom gradske vožnje, a na otvorenom putu i uz veće brzine omogućuje oštrije upravljanje.

Spark je dostupan sa elektronskom kontrolom stabilnosti, nudeći izvanredne prednosti u sigurnosti i kontroli, sa mogućnostima elektronske kontrole kočenja i vuče kako bi se sprečilo proklizavanje i povećala stabilnost.

Naravno, čak se i najspretniji vozači u dinamički besprekornim automobilima ponekad nađu u situaciji kada je sudar neizbežan. Sa tim na umu Spark je dizajniran sa vrlo visokim nivoom pasivne sigurnosti od samog početka.

Gotovo 60 odsto strukture ovog automobila sastoji se od naprednih čelika različitog nivoa čvrstoće i ugrađenih zona sudara kako bi se apsorbovala udarna energija. Podokvir i nosači motora napravljeni su tako da apsorbuju energiju, istovremeno izdržavajući najveća moguća opterećenja prilikom udarca sa tranzicijskom zonom oko baze A-stupova, dok prednji deo efikasno raspodeljuje energiju sudara oko putničke kabine umesto u nju.

Slična zona udara postoji i u zadnjem delu vozila. Rezervoar i njegovi linkovi dizajnirani su tako da se maksimalno smanji mogućnost curenja goriva. Dodatna opterećenja na zadnji deo vozila apsorbuju se preko snažnog zadnjeg poprečnog nosača.

Visoki nivo zaštite putnika dodatno je poboljšana dvostrukim prednjim vazdušnim jastucima, vazdušnom zavesom i vazdušnim jastucima za grudi i abdomen smeštenim u sedištma i predzatezačima sigurnosnih pojaseva i sistemom za uvlačenje pedala koji povlači kutiju sa pedalama što dalje od putnika u automobilu u slučaju frontalnog sudara, smanjujući tako mogućnost povrede donjeg dela tela.

Dva motora će biti ponuđena prilikom predstavljanja automobila – oba benzinska, volumena 1.0 i 1.2 litara. Oni su slični: oba imaju blok motora od livenog gvožđa i glavu od legura, sa dvostrukim radilicama i četiri ventila po cilindru. Dolaze sa višestrukim ubrizgavanjem goriva i oba su u skladu sa emisijskim standardima Euro 5. Oba motora dolaze sa petostepenim manuelnim menjačem.
 
Dva motora u ponudi dolaze sa naprednim karakteristikama kao što su tehnologija deaktivacije portova kako bi se poboljšala cirkulacija izduvnih gasova i ostvarila optimalna potrošnja goriva i stabilnost rada u leru, a tu je i sistem za merenje kako bi se osiguralo što duže razdoblje niskih troškova održavanja. Spark troši samo 4,8 litara goriva na 100 km i emituje 113 g/km ugljen-dioksida.

Praktičnost je još jedna velika prednost ovog automobila. Chevrolet Spark možda nije jako velik spolja, ali njegov pametan dizajn učinio ga je sposobnim da izvuče maksimum od svog dostupnog prostora.

Putnici na prednjim sedištima uživaju u čak 1.067 mm dostupnog prostora za smeštaj nogu (893 mm pozadi), dok su prostor za gornji deo tela od 1.295 mm (1.255 mm pozadi) i za glavu od 1.010 mm (947 mm pozadi) takođe među najvećim u segmentu. Ovo je dokaz da iako je neki automobil malen, ne mora biti i skučen. Sa petoro vrata i pet dostupnih sedišta, Spark je jedan od prostorno najudobnijih automobila u segmentu malih vozila.

Za tu prostranost Spark se može velikim delom zahvaliti pametnim pregradama za prtljag. Putnička kabina je dizajnirana tako da se u nju može smestiti što više sitnog i srednje velikog prtljaga. Na primer, središnja konzola sadrži korpu za smeštaj manjih predmeta kao što su mobilni telefon, MP3 player ili paketić guma za žvakanje, a tu je i dvostruki držač za čašu pored menjača.

Spark je automobil sa jedinstvenim karakterom, univerzalnim imidžom i sa velikom praktičnošću. Mala potrošnja goriva, nizak nivo emisije i mali troškovi održavanja čine ga jedinstvenim za novac. Ukratko, Spark je sve što treba urbanom čoveku.

General Motors, Chevrolet