Chevrolet Camaro Convertible

Chevrolet Camaro Convertible

Chevrolet Camaro Convertible

Chevrolet je na nedavno održanom salonu u Los Angelesu predstavio cabrio verziju modela Camaro. Prema prvim reakcijama publike čini se da će ova ponuda biti veoma popularna.



Proizvođač tvrdi da će Camaro u cabrio verziji tržištu ponuditi unapređenu konstrukciju i kvalitetan sklopivi krov što će omogućiti svakom vozaču da oseti čari vožnje u sportskom kupeu sa vetrom u kosi. Svakako tu će veliku ulogu odigrati i motorizacija ovog automobila koju će činiti dva benzinska motora. Osnovni model LT će pokretati V6 3.6 l, a vrh ponude će činiti V8 6.2 l u verziji Camaro SS.

U Chevroletu kažu da je konstrukcija Camaro coupea već unapred osmišljena tako da na njoj može biti proizveden i cabrio, ali je ipak šasija dodatno ojačana usled nedostatka krova. Konačni rezultat je prema navodima Chevroleta odličan. Uspeli su da proizvedu kabriolet koji će u najvećoj meri odgovarati coupe verziji kada je reč o kvalitetu vožnje, upravljivosti i ukupnim performansama.

Tome bi trebala doprineti i činjenica da ogibljenje automobila uopšte nije menjano. U Chevroletu kažu da pretvaranje nekog automobila u kabriolet uglavnom prati i mekše ogibljenje kojim se kompenzuju nedostaci slabije konstrukcije.

Ukupno gledajući torziona krutost ovog automobila je "bolja od one kod BMW-a serije 3 u cabrio verziji", tvrde u Chevroletu, a dodatna ojačanja su smanjila vibracije i buku unutar putničke kabine.

Kod konstruisanja krova glavni zadatak Chevroletovih stručnjaka bio je da osmisle rešenje koje, dok je krov zatvoren, neće ničim osim bojom i materijalom odavati da je reč o kabrioletu. Radi se o električno sklopivom krovu za čije je podizanje i spuštanje potrebno 20-ak sekundi.

Krov se sklapa u prtljažnik, a oslobađa se jednim držačem smeštenim na sredini gornjeg dela vetrobranskog stakla. Zadnji prozor napravljen je od stakla i opremljen je odmagljivačem. Prtljažnik ima zapreminu od 290 litara, a sklapanjem krova ona se smanjuje na 222 litara.

Po pitanju opreme kabriolet će slediti standardnu karoserijsku verziju tako da će automobil zadovoljavati sve uobičajene sigurnosne standarde.

Novost u ponudi je head-up displej sa osnovnim informacijama o automobilu i vožnji. Kupci obe verzije moći će da izaberu između devet boja karoserije, dve kombinacije unutrašnjosti i dve boje krova, crne i bež.

Camaro LT Convertible će pokretati V6 3.6 l benzinski motor koji će kupcima nuditi veću snagu i povećanu ekonomičnost u odnosu na prethodnu verziju. Radi se o motoru snage 316 KS i najvećeg obrtnog momenta od 370 Nm.

SS verziju pokreće V8 6.2 l u verziji sa automatskim L99 ili manuelnim LS3 menjačem. Snaga verzije L99 iznosi 405 KS i ima 556 Nm obrtnog momenta, dok verzija LS3 raspolaže sa 432 KS i 569 Nm.

Svi modeli mogu biti opremljeni šestostepenim manuelnim ili automatskim menjačima. Kod motora 3.6 l manuelni menjač je deo standardne opreme, dok je kod 6.2 l situacija obrnuta.

L99 verzija je opremljena Active Fuel Management System-om. Radi se o sistemu koji deaktivira rad polovine cilindara u trenucima malog opterećenja motora. Potrošnja se kreće između 8 i 9 l na 100 km na otvorenom putu pa do 13, 14 litara u gradu.

Očekuje se da prvi primerci budu isporučeni tokom februara 2011. godine, a cena početnog modela u SAD-u će biti oko 22.100 evra.

Tehnički podaci:

Model Camaro Convertible LT 3.6 V6 Camaro Convertible SS 6.2 V8
Motor  
Radna zapremina, (litara/cm³) 3564 6162
Konstrukcija motora V6 benzinski V8 benzinski
Maksimalna snaga KW 232 318 (298)
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 370 / 5200 569 / 4600 (556 / 4300)
Kategorija emisije izduvnih gasova - -
Menjač 6-stepeni manuelni ili automatski 6-stepeni manuelni ili automatski
Performanse  
Maksimalna brzina, (km/h) 250 250
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 6.0 (6.5) 4.5 (5.0)
Dimenzije i masa  
Dužina, (mm) 4836 4836
Širina, (mm) 1918 1918
Visina, (mm) 1389 1389
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2852 2852
Zapremina prtljažnika (l) 290 / 222 290 / 222
Zapremina rezervoara (l) 72 72
Masa praznog vozila (kg) 1812 (1809) 1867 (1869)
Potrošnja goriva  
U gradu, (l/100km) 13.8 (13.0) 14.0 (14.0)
Na otvorenom putu, (l/100km) 8.1 (8.1) 9.8 (9.4)
Kombinovano, (l/100km) - -
Vrsta goriva Bezolovni benzin Bezolovni benzin 

Napomena: podaci u zagradama važe za verzije sa automatskim menjačem.
 

R. N. - Auto Portal