Chery Tengo 1.6 na testu

Chery Tengo 1.6 na testu

Chery Tengo 1.6 na testu

Tengo je svojim modernim dizajnom po mnogima najatraktivniji automobil Chery brenda. U prilog tome ide i činjenica da Tengo dolazi u dve varijante, kao sedan i kao hečbek. Mi smo imali priliku da testiramo sedan model sa paketom opreme standard. 

Tengo je svojim modernim dizajnom po mnogima najatraktivniji automobil Chery brenda. U prilog tome ide i činjenica da Tengo dolazi u dve varijante, kao sedan i kao hečbek. Mi smo imali priliku da testiramo sedan model sa paketom opreme standard. 

Za dizajn Tenga je bio zadužen italijanski studio Pininfarina. Stoga ne iznenađuje zašto dinamičan i moderan izgled ovog vozila predstavlja savršen spoj otmenog enterijera i elegantnog italijanskog stila. Prednji deo vozila karakteriše velika maska hladnjaka prepolovljena prednjim branikom. Farovi su veliki i imaju tzv. duplu optiku.

Tengo sedan se svojim dimenzijama 4352mm x 1794mm x 1464mm ističe kao daleko prostraniji i komforniji model u odnosu na ostale sedane njegove klase. Prozori sa strane, kao i retrovizori, ukrašeni su hromiranim lajsnama. Ručice za otvaranje zadnjih vrata, predstavljaju potpis Pinafarine i vešto su skrivene u sklopu samih vrata što doprinosi efektu sportskog izgleda automobila. Stakla na vratima smanjuju otpor vazduha jer se kreću po samoj spoljnjoj ivici rama. Masivni A stubovi ukazuju na bezbedan automobil.

Tenga pokreće ACTECO motor radne zapremine 1.6 l. Motor raspolaže sa 120 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 147 Nm pri 4500 o/min. Motor je po našem mišljenju malo "lenj", s’  obzirom da ima 120ks očekivali smo malo bolje performanse u vožnji.  U praksi motor najbolje performanse pokazuje iznad 4000 o/min.  Maksimalna brzina po fabričkim podacima iznosi 190 km/h, a ubrzanje do 100 km/h po fabričkim podacima iznosi 10.5 sekundi. Potrošnja goriva po fabričim podacima na otvorenom putu iznosi 6.4 l, u gradskoj vožnji 9.6 l dok je prosečna potrošnja  iznosi 7.7 l. Prosečna potrošnja tokom našeg testa iznosila je 8.2 l. 

U Tenga se komotno mogu smestiti 4 osobe. Višlje osobe mogu imati problema prilikom ulaska na zadnja vrata dok na zadnjoj klupi ima dovoljno prostora i oko glave i oko ramena putnika. Skuplji model ima na spisku opreme i zavesu zadnjeg stakla koja će sprečiti zagrevanje potiljaka putnika tokom vrelih dana i pozitivno uticati na komfor.

Visok kvalitet šasije i poseban sistem zadnje suspenzije omogućavaju udobnu vožnju. Da su u Cheryju dosta pažnje posvetili sigurnosti putnika govori i pet zvezdica osvojenih za sigurnost. Tengo se izrađuje od kvalitetnog čeličnog lima i u kombinaciji sa elektronskim programom stabilnosti pruža aktivnu i pasivnu bezbednost na visokom nivou.

Tokom vožnje Tego je pokazao solidnu udobnost kako na otvorenom, tako i u vožnji po gradu. Podešavanje sedišta po visini u modelu koji smo vozili nije moguće što može predstavljati problem višljim vozačima. Komande na središnjoj konzoli su velike i pristupačne a materijali su solidnog kvaliteta i prijatni na dodir.

Chery modeli se od konkurencije izdvajaju veoma bogatim paketom osnovne opreme. To važi i za model Tengo čiji osnovni paket opreme obuhvata: klima uređaj, električne podizače stakala napred i pozadi, električne retrovizore, branike i ručke u vratima u boji vozila, sedišta u štofu podesiva u 4 smera, volan podesiv po visini, CD/MP3 player sa USB interfejsom, 4 zvučnika, hidraulički servo upravljač, parking senzore, štitnik za sunce sa ogledalom za suvozača, držač za čašu, daljinsko centralno zaključavanje i zatvarnje prozora sa funkcijom keyless entry, električno podešavanje prednjih svetala, pregrada za naočare, unutrašnje osvetljenje napred i pozadi, utičnicu 12V, rezervni točak punih dimenzija sa alu felnom, aluminijumske felne sa pneumaticima 195/65 R15,  električno daljinsko otvaranje gepeka, putni kompjuter, halogena prednja svetla, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, ISO-FIX pripremu za dečije sedište, disk kočnice napred/nazad, letvu volana sa funkcijom upijanja energije pri sudaru, ABS+EBD, alarmni sistem sa imobilajzerom, halogena prednja svetla, prednja i zadnja svetla za maglu .

Pored standard opreme, Tengo u ponudi ima  i luxury paket opreme.

Tengo Luxury ima od dodatne opreme: Automatski klima uređaj, električne podizače stakala napred i pozadi, električne retrovizore, branike i ručke u vratima u boji vozila, kožna sedišta podesiva u 8 smera, grejači prenjih sedišta, podešavanje lumbalnog dela, volan podesiv po visini sa komandama na volanu, CD/MP3 player sa USB interfejsom, 8 zvučnika, električni servo upravljač, parking senzore i senzore za kišu, štitnik za sunce sa ogledalom za suvozača i osvetljenjem, držač za čašu, daljinsko centralno zaključavanje i zatvarnje prozora sa funkcijom keyless entry, električno podešavanje prednjih svetala, automatsko paljenje prednjih svetala, pregrada za naočare, unutrašnje osvetljenje napred i pozadi, utičnicu 12V, pokazivač spoljne temperature,rezervni točak punih dimenzija sa alu felnom, aluminijumske felne sa pneumaticima 195/65 R15, električno daljinsko otvaranje gepeka, putni kompjuter, halogena prednja svetla, bočni air bag za vozača i suvozača, Vazdušne zavese napred i pozadi,  ISO-FIX pripremu za dečije sedište, disk kočnice napred/nazad, letvu volana sa funkcijom upijanja energije pri sudaru, ESP (ABS+EBD+TVS), alarmni sistem sa imobilajzerom, halogena prednja svetla, prednja i zadnja svetla za maglu.

Tehnički podaci modela Chery Tengo:

Motor
Radna zapremina, (litara/cm³) 1.6 / 1597
Konstrukcija motora 4-cilindrični benzinski motor
Maksimalna snaga KW 88
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 147 / 4500
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 4
Menjač Manuelni 5
Performanse
Maksimalna brzina, (km/h) 180
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 10.5
Dimenzije i masa
Dužina, (mm) 4352
Širina, (mm) 1794
Visina, (mm) 1464
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2550
Zapremina prtljažnika (l) -
Zapremina rezervoara (l) 57
Masa praznog vozila (kg) -
Potrošnja goriva
U gradu, (l/100km) 10
Na otvorenom putu, (l/100km) 6.3
Kombinovano, (l/100km) 7.7
Vrsta goriva Bezolovni benzin

Cena testiranog modela iznosi 9990 evra, tako da ako tražite novi automobil u ovoj klasi, obzirom na opremu koju  nudi, garanciju i razvijenu servisnu mrežu, ovaj auto sigurno trebate uzeti u razmatranje pri kupovini.

Garancija na Chery Tengo je 3 godine ili do 100.000 pređenih kilometara, a u automobil je moguća ugradnja plinskog uređaja koji ulazi u garanciju vozila.

Što se tiče servisiranja, vlasnike Chery Tenga očekuje redovan servisni interval na svakih 10.000 km. Redovan servis obuhvata pregled kompletnog vozila uključujući i kompjutersku dijagnostiku, uz zamenu ulja i filtera za ulje. Sipa se polusintetičko ulje Valvoline 10W40. Redovan servis na 10.000 km košta 4.890 dinara sa PDV-om.

Veliki servis se obavlja na 90.000 km i obuhvata detaljnu kontrolu kompletnog vozila, zamenu ulja, filtera za ulje, vazduh i gorivo, svećica, zupčastog kaiša, zatezača i rolera zupčastog kaiša, pumpe za vodu. Vozilo se zadržava na servisu jedan dan, a cena velikog servisa nakon 90.000 km iznosi 34.806 dinara sa PDV-om.

Što se tiče troškova za prvu registraciju Chery Tenga, Agencija Tandem, zastupnik Milenijum osiguranja, kaže da sa polisom osiguranja, taksama, tablicama, saobraćajnom dozvolom i tehničkim pregledom troškovi iznose 25.900 dinara.

Ostale slike sa testiranja pogledajte u našoj galeriji Test Chery Tengo.

Za sve dodatne informacije posetite zvanični sajt Chery Srbija.

Tekst: Srđan Petrović

Foto: Marko Jevtić