BMW serije 1 M Coupe

BMW serije 1 M Coupe

BMW serije 1 M Coupe

Da nije postojao legendarni kupe M1 iz 80-tih godina prošlog veka, novi član M porodice zvao bi se upravo tako, M1. Ovako su se Bavarci odlučili za naziv "BMW serije 1 M Coupe".



Sportski duh serije 1 M Coupe je na spoljašnjosti automobila izražen sa već postojećim dinamičnim linijama modela, ali i sa nekoliko izmena koje bi svakom trebale dati do znanja da se radi o M verziji. Uz nove prednje i zadnje branike sa izmenjenim otvorima za strujanje vazduha radi bržeg hlađenja motora i kočnica, kao i boljih aerodinamičnih svojstava, tu su i ponešto izmenjeni pragovi, retrovizori, mali zadnji spojler, par dvostrukih izduvnih cevi i još po neki ukrasni elementi poput hromiranog detalja na prednjim blatobranima sa ugrađenim pokazivačima smerova i M logom.

Dimenzije ovog modela takođe ukazuju da nije reč o običnoj seriji 1. Ovaj automobil je 55 mm širi od verzije 135i Coupe. Širina automobila iznosi 1803 mm, dužina 4380 mm i visina 1420 mm. Kupcima će na raspolaganju biti tri boje: Alpine bela (mat), Saphirre crna i Valencia narandžasta (obe metalik). Standardnu opremu čine 19-inčne felne od lake legure.

U putničkoj kabini mogu da se smeste četiri osobe. Sportski naglasci poput multifunkcijskog upravljača i profilisanih sedišta, kvalitetni materijali, bogata serijska i opciona oprema, uz naglasak na infotainment sistem uz HDD, 8.8" ekran, pristup Internetu i sl. dovoljno govore o kakvom se okruženju radi.

BMW serije 1 M će pokretati redni šestocilindrični bi-turbo (M TwinPower Turbo) motor zapremine 3 l. Ovaj motor raspolaže sa 340 KS i 450 Nm obrtnog momenta, uz dodatnih 50 Nm u overboost režimu. Maksimalan obrtni moment je dostupan u rasponu od 1.500 do 4.500 o/min. Za prenos snage na zadnje točkove zadužen je šestostepeni manuelni menjač. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h ovom automobilu je potrebno svega 4.9 sekundi, a do 200 km/h stiže za 17.3 s. Prosečna potrošnja goriva iznosi 9.6 l na 100 km, a emisija CO2 224 g/km.

Dorađeno ogibljenje koje je sada u potpunosti izrađeno od aluminijuma, pruža bolje vozne karakteristike i doprinelo je značajnom smanjenju mase automobila. Kočnice sadrže ventilirajuće i poprečno bušene diskove.

Trag točkova je povećan napred za 71 mm, pozadi za 46 mm, patos je niži za 20 mm. Automobil ima elektronski M diferencijal koji može čak 100% momenta da isporuči na pojedini pogonski točak i dinamičku kontrolu stabilnosti (DSC) koja uključuje ABS, ASC, DBC, CBC ...

Na desnom kraku upravljača nalazi se karakteristični M prekidač čijim se uključivanjem dobija trenutno prilagođavanje motora još sportskijem načinu rada. Zatim, tu je i M Dynamic mod (MDM) čijom se aktivacijom podiže prag tolerancije za aktiviranje sistema stabilnosti što će vozaču dopustiti više slobode za upravljačem.

O ceni automobila i datumu dolaska na tržište više će se znati nakon premijernog nastupa na salonu u Detroitu koji se otvara 10. januara.

Tehnički podaci:

Model serija 1 M Coupe
Motor  
Radna zapremina, (litara/cm³) 3 / 2979
Konstrukcija motora redni 6-cilindrični benzinski
Maksimalna snaga KW 250
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 450 + 50 / 1500-4500
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 5
Menjač manuelni 6 stepeni
Performanse  
Maksimalna brzina, (km/h) 250
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 4.9
Dimenzije i masa  
Dužina, (mm) 4380
Širina, (mm) 1803
Visina, (mm) 1420
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2660
Zapremina prtljažnika (l) 370
Zapremina rezervoara (l) 53
Masa praznog vozila (kg) 1495
Potrošnja goriva  
U gradu, (l/100km) 13.6
Na otvorenom putu, (l/100km) 7.3
Kombinovano, (l/100km) 9.6
Vrsta goriva Bezolovni benzin

R. N. - Auto Portal