BMW serija 6 Cabriolet

BMW serija 6 Cabriolet

BMW serija 6 Cabriolet

BMW kao trenutno najsnažniji svetski premium brend, kada je reč o prodajnim rezultatima, krajem prošle godine predstavio je novu generaciju kabrioleta serije 6.

U BMW-u tvrde da u ekskluzivnom segmentu premium kabrioleta ovaj 2+2 ima snažne adute u vidu "najefikasnijih motora, najnaprednije šasije i najinovativnijih rešenja u oblasti komfora, infotainmenta i sigurnosti".

Veliku ulogu pri izboru ovakvog automobila kupcima čini i njegov izgled. Nova serija 6 se oslanja na linije modela serije 5 i 7 s tim što je ovog puta dizajnerska filozofija drugačija, pa su te linije sada nešto mekše i elegantnije. Automobil karakterišu dugački poklopac motora, unazad pomeren putnički prostor, niske i izražene bočne linije i veliko međuosovinsko rastojanje.

Platneni sklopivi krov je dodatno unapređen i po pitanju izolacije i kada je reč o aerodinamici. Njime se može upravljati prekidačem koji se nalazi na središnjoj konzoli, ali i daljinski putem ključa. Ovaj automatizovani sistem će otvaranje odraditi za 20, a zatvaranje za 25 sekundi. Ove radnje se mogu obavljati i za vreme vožnje sve do brzine od 40 km/h. Takođe, valja napomenuti da se zadnje grejano staklo može otvoriti nezavisno do krova.

Prilikom dizajniranja unutrašnjosti cilj nemačkih stručnjaka je bio da osmisle enterijer koji vozaču i putnicima istovremeno nudi visok nivo luksuza i sugurnosti, a tu će glavnu ulogu imati kvalitet upotrebljenih materijala i bogata oprema.

Prtljažnik ima zapreminu od 350 l, a enterijer još karakterišu središnja konzola zaokrenuta ka vozaču, 7-inčni ekran, nova generacija head-up displeja i već standardni kontrolni sistem iDrive.

Od pogonskih motora u ponudi će biti dva benzinska bi-turbo motora koja će, prema rečima proizvođača, prvenstveno karakterisati "rana i obilna isporuka obrtnog momenta i odlična kombinacija sportskog duha, uglađenosti i visoke ekonomičnosti". U tome će pomoći turbopunjači, sistem Start&Stop, sistem regenerativnog kočenja itd. Ugrađen je i standardni 8-stepeni automatski menjač sa ručicama na upravljaču.

Model 640i pokreće redni 6-cilindrični 3.0 l bi-turbo sa varijabilnim upravljanjem ventilima koji raspolaže sa 320 KS pri 5800 o/min i najvećim obrtnim momentom od 450 Nm između 1300 i 4500 o/min. Ubrzanje do stotke traje 5.7 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Prosečna potrošnja goriva iznosi 7.9 l na 100 km.

Model 650i pokreće 4.4 l V8 bi-turbo motor koji raspolaže sa 408 KS između 5500 i 6400 o/min i najvećim obrtnim momentom od 600 Nm između 1750 i 4500 o/min. Ubrzanje do 100 km iznosi 5 sekundi, a maksimalna brzina je, takođe, ograničena na 250 km/h. Prosečna potrošnja goriva iznosi 10.7 l na 100 km.

Sve verzije serije 6 opremljene su sistemom Drive Dynamic Control koji dopušta vozaču izbor između tri načina vožnje: Normal, Sport i Sport+. Kao opcija je dostupan i Adaptive Drive koji omogućava dodatno podešavanje rada ogibljenja, motora, menjača, upravljača i sistema nadzora nad proklizavanjem pogonskih točkova. Uz unapređeno ogibljenje, povećanu krutost, dorađenu motorizaciju i naprednu elektronsku pomoć nova bi serija 6, a tako i ovaj kabriolet trebali da pružaju zaista vrhunski užitak u vožnji.

Uostalom cilj proizvođača je i bio da ponudi automobil koji će u jednom trenutku da bude luksuzna krstarica, a već u sledećem pravi trkač.

Nova serija 6, pa tako i njena cabrio verzija, proizvodiće se u BMW-ovoj fabrici u Dingolfingu u Nemačkoj. Reč je o najvećoj BMW-ovoj fabrici iz koje izlaze i modeli serije 5 i 7. Proizvođač garantuje zadovoljavanje najviših proizvodnih standarda, a cena modela 640i i 650i Convertible na nemačkom tržištu počinje od 83.300, odnosno 93.300 evra.

Pored prvobitno dostupnih benzinskih kabrioleta, ponudi će se u toku ove godine pridružiti i dizel verzije i svakako coupe. Vrh ponude će biti M verzija koju će verovatno pokretati snažnija verzija 4.4 l V8 bi-turbo motora.

 

Tehnički podaci:

Model 640i Cabriolet 650i Cabriolet
Motor  
Radna zapremina, (litara/cm³) 2979 4395
Konstrukcija motora redni benzinski 6-cilindrični V8 benzinski
Maksimalna snaga KW 235 300
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 450 / 1300-4500 600 / 1750-4500
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 5 Euro 5
Menjač 8-stepeni automatski 8-stepeni automatski
Performanse  
Maksimalna brzina, (km/h) 250 250
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 5.7 5.0
Dimenzije i masa  
Dužina, (mm) 4419 4419
Širina, (mm) 1818 1818
Visina, (mm) 1519 1519
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2855 2855
Zapremina prtljažnika (l) 300-350 300-350
Zapremina rezervoara (l) 70 70
Masa praznog vozila (kg) 1840-1915 1940-2015
Potrošnja goriva  
U gradu, (l/100km) 10.9 15.5
Na otvorenom putu, (l/100km) 6.2 7.9
Kombinovano, (l/100km) 7.9 10.7
Vrsta goriva Bezolovni benzin Bezolovni benzin 

 

R. N. - Auto Portal