BMW M3 sedan i M4 kupe - detaljne informacije

BMW M3 sedan i M4 kupe - detaljne informacije

BMW M3 sedan i M4 kupe - detaljne informacije

Kako je toliko informacija bilo poznato o novom BMW M3 sedanu i njegovom dvovratnom rođaku, M4 kupeu, bavarskoj kompaniji je bilo teško da nas iznenadi, ali je u tome uspela.

Kako, pitate se. Odgovor je jednostavan - "Smokey Burnout" funkcija na modelima, uz opcionalni sedmostepeni M DCT Drivelogic prenos sa duplim kvačilom. Sve je to dobilo i zvaničnu potvrdu.

Kako saopštava BMW, "Smokey Burnout funkcija omogućava vozaču da uživa u određenom pomeranju zadnjih točkova, pri manjim brzinama". Sama funkcija je posebno naglašena za modele namenjene evropskom tržištu, dok ih za sada nema u varijantama za kupce u Severnoj Americi, niti je poznato hoće li je uopšte i biti.

Jedna od najvećih promena koju donosi peta generaciji M3/M4 modela je povratak na šestocilindarski agregat, doduše sa dva turbo kompresora, što omogućava više snage nego što pruža 4,0-litarski V8 na odlazećim E90/E92/E93 verzijama M3 (414 KS i 400 Nm obrtnog momenta).

Pomenuti šestocilindarski motor donosi 425 KS (5500-7300 o/min), ali što je važnije i 550 Nm obrtnog momenta (1850-5500 o/min), uz 25 odsto manju potrošnju goriva i emisiju ugljen dioksida u poređenju sa starim agregatom. Pritom, nema promene težine, odnosno ima, ali ona je oko 80 kilograma manja od odlazećih M3 modela. M4 kupe je težak 1497 kilograma.

Za smanjenje težine je zaslužan 10 kilograma lakši agregat, veća upotreba laganih materijala (ugljeničnim vlaknima ojačane plastike - CFRP i aluminijuma), a oba modela imaju krov od ugljeničnih vlakana.

Snaga se na zadnje točkove raspoređuje preko standardnog šestostepenog manuelnog prenosa, a u ponudi je sedmostepeni M DCT sa duplim kvačilom. Oba prenosa imaju start/stop funkciju i indikator optimalne promene stepena prenosa.

I M3 i M4 do stotke ubrzavaju za 4,1 sekundu (DCT prenos) odnosno za 4,3 sekunde, kada je u pitanju manuelni menjač. Maksimalna brzina je kod oba modela ograničena na 250 km/h, odnosno na 280 km/h u "M Driver" paketu.

Prosečna potrošnja na kombinovanom evropskom ciklusu iznosi 8,8 lit/100 km sa manuelnim prensom, odnosno 8,3 lit/100 km na verzijama sa DCT prenosom.

Oba modela su zasnovana na modifikovanoj platformi korišćenoj na sedanu serije 3 i kupeu serije 4, uz niže ogibljenje i veću širinu, ali i dodatnu upotrebu ugljeničnih vlakana i aluminijuma. U standardnom obliku, M3 i M4 imaju 18-inčne aluminijmske felne, dok su u ponudi i 19-inčne.

Enterijer je tipičan za M modele - dosta elemenata od ugljeničnih vlakana, sportska sedišta, a zanimljivo je da BMW nudi aplikaciju za mobilne telefone, kojim vozači mogu da na svojim uređajima dobiju detaljnu analizu načina vožnje.

Iz BMW-a saopštavaju da će se novi M4 kupe proizvoditi u Minhenu, a M3 sedan u Regensburgu, gde je do sada proizvedeno 222.293 jedinica druge, treće i četvrte generacije M3.

Svetska premijera oba modela zakazana je za januarski sajam u Detroitu. Prodaja u Evropi kreće na proleće, a u Sjedinjenim Državama početkom leta.

Nikola Lasica