Bezbednost u saobraćaju - Sveto trojstvo

Bezbednost u saobraćaju - Sveto trojstvo

Bezbednost u saobraćaju - Sveto trojstvo

Samo tri parametra, kao sveto trojstvo, su vam bitna za svaku kvalitetnu vožnju. U nepoštovanju ta tri parametra vam se nalaze i odgovori na mnoga pitanja tipa: zašto se nešto u saobraćaju dogodilo na ovaj a ne na onaj način?



Prvo je uvek vozilo. Osim što vozilo mora da bude ispravno, vozač je taj koji uvek mora da bude svestan namene vozila kojim upravlja, njegovih limita, opšteg stanja samog vozila. Zapostavljanje bilo kojeg od ovih podataka vodi u gužvanje lima ili čak i gorih posledica. Automobilske fabrike prave milione test kilometara koji za cilj imaju optimizaciju svih komponenti vozila, jer jedino dobro usklađeno vozilo je brzo, udobno i bezbedno. To je pravilo koje važi za najmanje gradske automobile ali i za formulu 1. Stoga, budite svesni toga da vaš auto nije ono što bi vi želeli da bude i tako ga vozite! Postoji ipak nesto sto možete da uradite na svom automobilu, a to je da ga održavate u ispravnom, “fabričkom” stanju. O svemu preko toga, tuningu, chipovima, ću pisati u nekom sledećem tekstu.

Put je druga najvažnija stvar u ovom našem trojstvu. Ne misli se ovde bukvalno samo na put kojim se vozimo već na sve parametre koji okružuju vozilo: konfiguracija terena, kvalitet podloge, trenutna meteorološka situacija, vidljivost, obeleženost samog puta i ostalih učesnika u saobraćaju... Sve nabrojano i verovatno još nešto, mnogo utiče na kvalitet i bezbednost svake vožnje i zanemarivanje bilo kojeg od ovih parametara takođe vodi u gužvanje lima ili... Naveo sam ‘’obeleženost samog puta i ostalih učesnika u saobraćaju’’, zato uvek mislite na to da ste za nekoga vi ‘’ostali učesnici u saobraćaju’’ stoga vi morate biti propisno obeleženi i svoje namere drugima davati do znanja na vreme da biste to mogli očekivati od njih!

Treći, ali najvažniji parametar ste VI. Vi takođe imate svoje limite, svoje navike, svoje slabosti. Ljudi isto kao vozila imaju svoju ‘’namenu’’, neko je sposoban za jako velike domete, brzine, neko za gradske gužve, neko za opuštene vožnje. U velikom svetu odavno postoje škole bezbedne vožnje, škole za trkače, škole za vozače limuzina, vozače-telohranitelje, pa čak i škole za vozače određenih marki automobila.
Kada bi pogledali statistiku, videli bi da u ukupnom broju saobraćajnih nesreća vozilo i put kao razlozi učestvuju sa jako, jako malim procentom. Pored naših starih i loše održavanih vozila i puteva najveći razlog gužvanog lima smo mi vozači, najčešće zbog toga što smo precenili sebe. Teško je sebi priznati da nismo vozači kakvi mislimo da jesmo!
Ovde takođe postoji veliki prostor za napredak, a to je uvežbavanje određenih situacija. Nemojte biti lenji da analizirate neku situaciju u saobraćaju koja vam se dogodila i da izvučete neku pouku iz nje. Izađite na neki prazan parking kada su različiti uslovi (suvo, mokro, sneg, led...) za vožnju i probajte ubrzavati, kočiti, menjati pravac, izbegavati neke prepreke (plasticne flaše sa malo vode u njima da budu stabilnije na vetru) i shvatićete o čemu pišem. To treba da vam pomogne da osetite limite vašeg vozila i vas u realnoj situaciji. Kada neku takvu situaciju probate nekoliko puta, iznenadiće vas kako vam telo kasnije pravilno reaguje na tu situaciju u realnom saobraćaju.

Crne statistike se najbolje umanjuju ZNANJEM!

Ayrton – AutoPortal