Audi A6

Audi A6

Audi A6

Audijeva poslovna limuzina pod oznakom A6 svoj životni put je započela 1994. kada je u cilju usklađivanja nomenklature, dotadašnji Audi 100 i to njegova četvrta generacija, uz redizajn dobila i novo ime.

Tako da sada zavisno od toga šta se uzima u obzir može se govoriti o trećoj, četvrtoj odnosno sedmoj generaciji ovog modela.

Spoljašnjim izgledom dominiraju prednja svetla u LED tehnologiji, dugačak poklopac motora, zaobljena linija krova i naglašene bočne linije koje novom A6 daju dinamičan izgled.

Sportskom izgledu doprinose i dimenzije 4,92 x 1,87 x 1,46 m uz međuosovinsko rastojanje od 2,91 m. Zapremina prtljažnika iznosi 530 l.

Sportski, a opet luksuzno su reči kojima je najbolje opisati enterijer ovog automobila. Instrument tabla je zaobljenog dizajna čime je proizvođač želeo da postigne utisak da je vozač postavljen u samo središte putničke kabine. Takođe, tu je i konstruisanje enterijera prema "logičkom konceptu ergonomije" koji bi putnicima trebao da obezbedi vrhunski osećaj udobnosti i praktičnosti u unutrašnjosti automobila.

Standardna oprema je na visini očekivanog, ali dodatna odlazi i korak dalje. Prednja sedišta, na primer, mogu biti opremljena funkcijama ventilacije i masaže. Takođe, Audi u dodatnoj opremi nudi i head-up displej koji projektuje najvažnije informacije na vetrobransko staklo, a tu je i MMI multimedijalni sistem sa hard diskom i 8-inčnim ekranom osetljivim na dodir. Poslovna limuzina je danas nezamisliva bez pristupa Internetu pa tako ovaj automobil omogućava priključivanje na mrežu putem Bluetooth telefona u automobilu.

Novi Audi A6 se temelji na tzv. modularnoj platformi koju koriste ostale Audijeve limuzine, a veći deo konstrukcije je proizveden od aluminijuma i naprednih vrsta čelika. U Ingolstadtu su pazili i na udobnost pa tvrde kako postupci i materijali korišćeni za izradu automobila osiguravaju minimalan nivo buke u unutrašnjosti.

Napredni sistemi za sigurnost i pomoć u vožnji čine vrlo važnu stavku visokog stepena sigurnosti koji pruža ovo vozilo. U mnogim situacijama Audi Pre Sense sistem može da smanji nezgode i ublaži njihove posledice, a u nekim slučajevima čak i da ih spreči. Vozači će svakako ceniti i aktivni sistem za zadržavanje vozila u saobraćajnoj traci, a tu je i novi sistem za pomoć pri parkiranju koji oslobađa vozača od okretanja upravljača prilikom bočnog parkiranja, kao i funkcija prikaza ograničenja brzine. U ponudi je i sistem za bolju vidljivost noću sa funkcijom osvetljavanja pešaka.

Audi A6 će u početku biti dostupan sa pet motora i to dva benzinska i tri dizel motora. Svi motori koriste Start&Stop sistem i sistem regenerativnog kočenja. Prosečna potrošnja kod ovog automobila je smanjena za 19% u odnosu na prethodnika.

Motori će u zavisnosti od verzije biti upareni sa šestostepenim manuelnim menjačem, osmostepenim Multitronic ili dorađenim sedmostepenim S-tronic. Proizvođač kaže da će svaki prenosni sistem biti precizno doteran čime se značajno doprinosi efikasnosti ove limuzine.

Konkretnije radi se o kombinacijama: 2.8 FSI (204 KS) Multitronic, 2.8 FSI (204 KS) S-tronic quattro, 3.0 TFSI (299 KS) S-tronic quattro, 3.0 TDI (204 KS) Multitronic i 3.0 TDI (245 KS) S-tronic quattro. Kasnije će ponuda biti proširena sa 2.0 l TDI motorom sa 177 KS i hibridnim modelom sa 245 KS.

Zavisno od verzije pogon će biti na prednjim ili na svim točkovima. Kod quattro pogona na svim točkovima centralni diferencijal sa funkcijom raspodele momenta obezbeđuje izvanrednu trakciju, stabilnost i dinamičan odziv. Sa modelima iz višeg dela ponude Audi će u dodatnoj opremi ponuditi sportski podešeni diferencijal.

U dodatnoj opremi će se nalaziti i prilagodljivo vazdušno ogibljenje sa automatskim podešavanjem, dok će se dinamični sistem za odabir načina vožnje nalaziti u osnovnoj opremi. Novi A6 će biti dostupan sa točkovima veličine od 16 do 20 inča.

Novi Audi A6 će na tržišta stići početkom sledeće godine, a zvanična premijera će biti na salonu u Detroitu u januaru.

Tehnički podaci:

Benzinski modeli

Model A6 2.8 FSI / A6 2.8 FSI quattro A6 3.0 TFSI quattro
Motor  
Radna zapremina, (litara/cm³) 2773 2995
Konstrukcija motora V6 benzinski V6 benzinski
Maksimalna snaga KW 150 220
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 280 / 3000-5000 440 / 3000-5000
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 5 Euro 5
Menjač Multitronic ili 7-stepeni S-tronic 7-stepeni S-tronic
Performanse  
Maksimalna brzina, (km/h) 240 250
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 7.7 (8.1) 5.5
Dimenzije i masa  
Dužina, (mm) 4915 4915
Širina, (mm) 1874 1874
Visina, (mm) 1455 1455
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2912 2912
Zapremina prtljažnika (l) 530-995 530-995
Zapremina rezervoara (l) 65-75 75
Masa praznog vozila (kg) 1610 1740
Potrošnja goriva  
U gradu, (l/100km) 9.6 (10.7) 10.8
Na otvorenom putu, (l/100km) 6.1 (6.5) 6.6
Kombinovano, (l/100km) 7.4 (8.0) 8.2
Vrsta goriva Bezolovni benzin Bezolovni benzin 

Podaci u zagradama važe za verziju sa quattro pogonom.

Dizel modeli

Model A6 3.0 TDI A6 3.0 TDI quattro
Motor  
Radna zapremina, (litara/cm³) 2967 2967
Konstrukcija motora V6 dizel V6 dizel
Maksimalna snaga KW 150 180
Maksimalan obrtni moment Nm pri 1/min 400 / 1250-3500 500 / 1400-3250
Kategorija emisije izduvnih gasova Euro 5 Euro 5
Menjač Multitronic 7-stepeni S-tronic
Performanse  
Maksimalna brzina, (km/h) 240 250
Ubrzanje od 0-100 km/h, (s) 7.2 6.1
Dimenzije i masa  
Dužina, (mm) 4915 4915
Širina, (mm) 1874 1874
Visina, (mm) 1455 1455
Međuosovinsko rastojanje, (mm) 2912 2912
Zapremina prtljažnika (l) 530-995 530-995
Zapremina rezervoara (l) 65-75 75
Masa praznog vozila (kg) 1645 1720
Potrošnja goriva  
U gradu, (l/100km) 6.0 7.2
Na otvorenom putu, (l/100km) 4.7 5.3
Kombinovano, (l/100km) 5.2 6.0
Vrsta goriva Evro dizel Evro dizel
 

R. N. - Auto Portal