Najčešći kvarovi turbine

Najčešći kvarovi turbine

Najčešći kvarovi turbine

Koji su najčešće muke koje muče turbine kod dizelaša i benzinaca, koji su simptomi koji ukazuju na kvar turbine, kako se taj kvar može sprečiti a kako lečiti.

Turbina "pišti", troši veće količine ulja, gubi snagu, iz auspuha izbija beli ili crni dim, to su najčešći simptomi koji ukazuju da nešto sa vašom turbinom nije u redu:

- ukoliko se filter vazduha ne menja redovno ili dođe do oštećenja na crevima za dovod vazduha krupniji delovi nečištoće mogu ući u turbinu i slomiti je. Jedini način prevencije je redovna kontrola i zamena filtera vazduha.
- slomljeni deo motora (vrh injektora, vrh grejača, deo ventila) mogu dospeti u turbinu i izazvati mehanični kvar. Stoga redovno proveravajte da li su delovi za ubrizgavanje ispravni.
- nedostatak ulja u motoru može upaliti turbinu. Manjak ulja se može javiti ukoliko ima gareži u cevima za dovod ulja, neodgovarajućih dihtunga, zapušten ili oštećen filter ulja, otećena pumpa ulja. Pored redovne zamene ulja potrebno je redovno proveravati pritisak ulja, čistiti i menjati dovode ulja i ne koristiti silikon za zaptivanje na dovodu ulja.
- dotrajali katalizator može biti delimično ili potpuno začepljen što uništava osovinu i čitavo turbinsko kolo. Jedini način da se spreči ovakav kvar jeste da se dotrajali katalizator zameni.
- ukoliko turbina pušta ulje vazduh curi na dovodinim crevima ili na interkuleru ili je možda filter za vazduh zapušen. Vodite računa da je sistem odvoda vazduha uvek ispravan, da nema zapušenja ili propuštanja.
- neredovan zamena ulja, filtera ulja i stvaranje čađi, vlaga, metalni opiljci iz agregata, sve to može oštetiti turbinu. Redovna zamena ulja se valjda podrazumeva a pri zameni trebalo bi koristiti ulje propisane viskoznosti i gradacije. Čišćenje kartera agregata je još jedna neodložna obaveza.