Filter čestica (DPF), problemi i rešenja

Filter čestica (DPF), problemi i rešenja

Filter čestica (DPF), problemi i rešenja

Svaki vlasnik dizelaša ima strah od problema sa filterom čestica, takozvanim DPF filterom. Evo koji su najčešći kvarovi, kako se mogu popraviti i koliko će vas sve to koštati.

Zaglavljenje klapni - najčešći uzork ovog problema jeste taloženje gareži a može se rešiti čišćenjem kanala što će vas koštati oko 20 evra.

Smanjen protok vazduha - loš kvalitet goriva najčešći je uzrok ovog problema koji se može rešiti jednostavnim čišćenjem koje košta oko 20 evra.

Kvar senzora - ukoliko dođe do oštećenja senzora (pritiska i temperature) moraćete da ih menjate što će vas koštati od 50 evra naviše.

Svetli "Check engine" lampica - kada se ova lampica upali sva je prilika da imate kvar na dizni, turbini ili senzoru. Odlaskom u servis utvrdiće se koji je deo u kvaru i očekuje vas izdatak od najmanje 50 evra.

Zapušen filter - kvar auto-regeneracije uzrokuje zapušenost filtera pa ćete isti morati da zamenite ili da odradite prisilnu regeneraciju koja će vas koštati najmanje 70 evra.

Mehanička oštećenja - ukoliko ste imali saobraćajnu nezgodu ili je filter korodirao, može doći do mehaničkih oštećenja filtera. Jedino rešenje jeste zamena koja će vas koštati između 1 000 i 2 000 evra.

Dotrajalost - kao i svaki deo na automobilu i DPF filter ima svoj radni vek, koji se skraćuje ako se automobil vozi samo u gradu, a najčešće iznosi od 150 do 200 hiljada kilometara. Naravno u takvoj situaciji ostaje vam samo da filter zamenite novim, što znači trošak od 1 000 do 2 000 evra.