Automobilski farovi, od halogenki do lasera

Automobilski farovi, od halogenki do lasera

Automobilski farovi, od halogenki do lasera

Već smo pisali o različitim vrstama farova ali od tada su prošle gotovo dve godine a tehnologija napreduje. Evo novih vrsta farova ali i onih stari koji i dalje dominiraju našim drumovima.

HALOGENKE

Sijalice koje su i danas najrasprostranjenije prvi put su se pojavila još pre 50-ak godina. Standardni modeli su H4 koji koristi dva sijalična vlakna, jedno za duga a drugo za kratka svetla, i H7 koji se pojavio 1995. a koristi jedno vlakno za obe vrste svetla. Ove sijalice su relativno jeftine i gotovo na svakom automobilu vlasnik ih može sam zameniti. U poređenju sa naprednijim tehnologijama kao što su LED ili Xenon farovi halogene sijalice daju znatno slabije svetlo a i životni vek im je prilično kraći.

XENON

Na ovo polju pionir je bio BMW koji je 1991. na svom modelu "Serije 7" ponudio ovakve farove kao deo dodatne opreme i stajali su oko 1 000 evra. Nisu ova svetla donela nikakvu revoluciju ali daleko bolje od halogenih osvetljavaju put a i životni vek im je duži. Mana je jedino što ih vlasnik ne može sam zameniti već se mora obratiti servisu.

LED

Prvi put su se pojavila 2006. u Audi modelu "R8" i koštaju oko 2 000 evra. LED farovi osvetljavaju veoma precizno a ne mogu "pregoreti" pa njihov radni vek nema ograničenja. Pritom troše upola manje struje u odnosu na standardne sijalice. Ali ukoliko dođe do kvara popravka zna biti veoma skupa.

LASERI

Ovo je budućnost automobilskih farova koji imaju domet od čak 600 metara. Ovi laseri troše daleko manje struje nego LED farovi a trenutno ih nude samo BMW i Audi. Bavarci za model "i8" traže dodatnih 6 300 kako bi ih ugradili dok za modele iz "Serije 7" kupac mora doplatiti 1 200 evra.